Písomnosti pri nedodržaní kúpnych zmlúv
Nedodržanie zmluvných podmienok jednou zo zmluvných strán má za následok oprávnené požiadavky druhej strany
na vykonanie nápravy - dodatočným plnením, uvedením do požadovaného stavu, príp. sankčným postihom.
Neplnenie zmluvných podmienok môže mať za následok i odstúpenie od zmluvy alebo postúpenie celej
záležitosti súdu.
Každá výzva na nápravu musí mať písomnú formu a zasiela sa doporučene.
Písomnosti, ktoré sa píšu pri nedodržaní zmluvných podmienok:
- urgencia - ak dodávateľ nedodá tovar alebo neposkytne službu v dohodnutom čase
- reklamácia - ak kvantita alebo kvalita dodávky nie je v súlade s objednávkou,
ak sa vyskytujú odlišnosti v predmete alebo rozsahu dodávky,
ak faktúra obsahuje iné ako dohodnuté ceny,
- upomienka - ak odberateľ neuhradí faktúru v lehote splatnosti.